torsdag 18 september 2014

En dag i Monterey

Denna veckan har vi haft besök utav världens bästa Rakel. Hon har hjälpt oss att komma i ordning här hemma, det blir ett inlägg om det längre fram. Igår tog vi en utflykt till Monterey Bay Aquarium, det är alltså ett akvarium i Monterey :) Gunnar var helt fascinerad och sprang runt som en liten pojke i ett godis land fast vi var i ett akvarium. Vi såg, pingviner, uttrar, fiskar av olika slag, sälar, maneter, bläckfiskar, enorma fiskar men det bästa av allt var ett av världens största akvariefönster där vi fick se hajar, tonfisk, sillstim, och havssköldpaddor! Och här har Rakel nåt att berätta:

Jag stod fascinerad och tittade på alla vackra fiskarna. Jag stod där och tänkte (Jag vet att det kommer som en överraskning för vissa). Helt plötsligt kommer det en jättesköldpadda simmande så här ungefär:



Sen såg han mig, stå där och tänka med telefonen i högsta hugg. Då stannade han och posade för mig. När jag fått min bild simmade han vidare för att strunta i alla andra turister som ville ha bild. Detta visar på att jag är viktig i djurlivet. Här är min kompis, jag kallar honom Anders Borg efter Anders Borg:




När Alexander och Gunnar var och lekte i barnavdelningen fick dom se vilda delfiner som hoppade ute i havet. Jag och Rakel blev lite avundsjuka. Efter vårt äventyr i akvariet så åkte vi till stranden, Del Monte Beach. Det var helt underbart, vi badade fötterna och utforskade stranden på snäckor och sten + lite döda Sunfish (blä). Gunnar tyckte att vågorna var lite läskiga i början men när vi hade varit där ett tag så lekte han glatt i dom. vi hade en underbar dag!







 


1 kommentar: